Handelsbetingelser

Salgs- og leveringsbetingelser for køb på www.hardam-shop.dk, Kirstine Hardam A/S, CVR. nr. 30551494


Alle aftaler der indgås via www.hardam-shop.dk mellem Kirstine Hardam A/S og en forbruger i købelovens forstand, sker på disse salgs- og leveringsbetingelser, som skal accepteres for at kunne gennemføre en bestilling.

Kunden kan alene påberåbe sig indholdet i individuelle aftaler og ordrebekræftelser, og de oplysninger der er givet i forbindelse med bestillingen, herunder de priser kunden accepterer under bestillingsproceduren.

Oplysninger givet i brochurer, på hjemmesiden generelt, i prislister, annoncer, andre tilbud m.v. er uden relevans for bedømmelsen af leverancen.

Kirstine Hardam har CVR. nr. 30551494.

Opbevaring af indgåede aftaler

Kirstine Hardam A/S opbevarer ikke indgåede aftaler på en sådan måde, at disse er tilgængelige for kunden efterfølgende. Kirstine Hardam A/S opfordrer derfor til, at den modtagne faktura gemmes, da Kirstine Hardam A/S ikke har mulighed for efterfølgende at sende en kopi. Alle kontrakter indgås på dansk.

Priser

Alle prisangivelser er angivet i DKK inkl. 25 % moms og ekskl. forsendelse. De angivne priser gælder kun for ordrer til levering i Danmark.

Kirstine Hardam A/S oplyser portosatser/transportomkostninger samt afgifter inden afslutning og gennemførelse af købet. Disse omkostninger er således ikke indeholdt i prisen på produktet.

Betaling

Betaling for bestilte varer skal ske online ved brug af Dankort, Visa Dankort, Visa Elektron, MasterCard, Maestro Card eller MobilePay. Betalingsoplysninger skal indtastes ved ordreafgivelse, men Kirstine Hardam A/S hæver først beløbet ved afsendelse af varerne. Der trækkes aldrig et større beløb, end du har godkendt. Vi tager ikke kortgebyrer.

Kirstine Hardam A/S benytter et certificeret betalingssystem, som er godkendt af PBS. Al datakommunikation under købet foregår via en krypteret SSL-forbindelse. Dette sikrer, at uvedkommende ikke kan se data, der udveksles. Når SSL-krypteringen er aktiveret, vises en hængelås nederst på siden i de fleste browsere.

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi afsender varen, eller
2) Pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Leveringstid

Leveringstiden er normalt 2-5 hverdage, hvis den bestilte vare er på lager. Alle angivelser er dog omtrentlige. Bliver ordren forsinket, modtager du besked herom.

Leverings- og forsendelsesomkostninger

Køber du for mindst 500 kr. pr. levering, sender vi pakken fragtfrit. (Gælder dog ikke for pakker til udlandet, Færøerne, Grønland og ikke brofaste øer).

På ordrer under 500 kr. tillægges fragt- og ekspeditionsgebyr på 75,- kr. for omdelte pakker og 60,- kr. for pakker leveret til Pakkeshop.

Kirstine Hardam A/S ekspederer indgående ordrer hurtigst muligt. Vi sender pakker med GLS og paller sendes med Danske Fragtmænd, medmindre andet er aftalt.

Ønsker du pakken leveret til en GLS Pakkeshop eller anden adresse end din egen - f.eks. på din arbejdsplads - kan du ved bestillingen angive en anden leveringsadresse.
Der kan opstå situationer, hvor GLS leverer til en anden pakkeshop end ønsket, pga. pladsmangel.

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelsen give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at maile til os på post@hardam.dk, ringe til os på tlf. 9742 3233 eller indsende nedenstående Fortrydelsesformular. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering:
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.


Varer undtaget af fortrydelsesretten:
Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.

Varens stand når du sender den retur:
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Når vi vurderer om en vare er brugt, så vil vi kigge på, om varen returneres i original, ubeskadiget emballage og om der er fjernet labels o. lign. Hvis det gælder tøj, desuden om det er urent, har været vasket, bærer lugt/duft af krop, lugter af røg, deodorant o. lign.
Enhver returneret vare, der bærer spor af én eller flere af ovenstående vil anses som værende brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. I visse tilfælde kan det betyde, af du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Tilbagebetaling af købsbeløbet:
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af værdigforringelse, som du hæfter for fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelsen om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom det er købt under én ordre. Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Ved returnering bedes faktura eller anden kvittering vedlægges samt oplysninger om reg. og konto nummer, hvortil det betalte beløb kan tilbagebetales. Såfremt faktura eller kvittering ikke forefindes, skal der vedlægges oplysninger om købers navn og adresse.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Kirstine Hardam A/S
Fabersvej 15
7500 Holstebro

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere varen personligt på ovenstående adresse, men kun efter forudgående aftale.

Tilknyttet fil:
Fortrydelsesformular (65 kB)

Mangler og reklamation

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.

Kirstine Hardam A/S yder 24 måneders reklamationsret på solgte varer.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

For alle varer (herunder varer med begrænset holdbarhed) gælder det, at almindeligt slid/fordærvelse ikke er en mangel i købelovens forstand, selvom nedslidning/fordærvelse kan indtræde inden udløbet af de 2 års reklamationsret.

For varer med angivet ”mindst holdbar til” eller tilsvarende dato, er reklamationsretten begrænset til udløb af denne holdbarhedsperiode, når denne er kortere end 24 måneder efter leveringstidspunktet, hvis varen har haft den holdbarhed, man med rimelighed kan forvente.

Reklamation over mangler skal fremsættes overfor Kirstine Hardam A/S inden for rimelig tid efter manglen er opdaget. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Reklamation kan fremsendes til Kirstine Hardam A/S på adressen:

Kirstine Hardam A/S
Fabersvej 15
7500 Holstebro

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Reklamation kan også fremsendes på e-mail: post@hardam.dk eller indtelefoneres på tlf. 9742 3233.

Lider salgsgenstanden af en mangel, vil Kirstine Hardam A/S søge at afhjælpe denne eller foretage omlevering, hvis dette ikke påfører Kirstine Hardam A/S uforholdsmæssige omkostninger.

Hvis du handler som erhvervsdrivende, forbeholder vi os retten til at afhjælpe f.eks. i form af reparation frem for at ombytte.

Produktansvar

Kirstine Hardam A/S har tegnet produktansvarsforsikring og yder produktansvar i henhold til produktansvarslovens regler.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse.

Vi foretager registrering og videregivelse af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varer til dig. Personoplysningerne registreres hos Kirstine Hardam A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på hardam-shop.dk er Direktør Uffe Hardam.

Dine oplysninger sælges ikke til tredjemand.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at din persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen.
Henvendelse i forbindelse hermed rettes til: post@hardam.dk

Læs mere om vores persondatapolitik her:
https://www.hardam-shop.dk/persondatapolitik/

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til post@hardam.dk. Hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -
http://ec.europa.eu/consumers/odr/



Handelsbetingelserne er senest opdateret 16.04.2024